fbpx

Pre-event FIA Press Conference

fia

FÉDÉRATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE
2022 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
EKO ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Pre-event Press Conference

8 Σεπτεμβρίου, 2022

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

Παρόντες:

Toyota Gazoo Racing WRT – Kalle Rovanperä (FIN), Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

Hyundai Shell Mobis WRT – Dani Sordo (ESP), Hyundai i20 N Rally1 Hybrid

M-Sport Ford WRT – Sébastien Loeb (FRA), Ford Puma Rally1 Hybrid

Q:

Πέρσι σημείωσες μία σπουδαία νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Πιστεύεις ότι μπορείς να κερδίσεις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά; 

K.R.:

Ο περσινός αγώνας πήγε πολύ καλά. Δεν ξέρω, φέτος δείχνουν πιο δύσκολα τα πράγματα, ιδίως με το καθάρισμα του δρόμου. Και βλέποντας το Shakedown, ίσως ο ρυθμός μας να μην είναι και ο καλύτερος. 

Q:

Μπορεί πέρσι να τα πήγες περίφημα στην Ελλάδα, αλλά δε θα μπορούσαμε να πούμε ότι ισχύει το ίδιο και για τον προηγούμενο γύρο του θεσμού στο Βέλγιο. Τι ακριβώς συνέβη; Σε βοήθησε αυτή η έξοδος να αποκτήσεις ακόμα περισσότερη εμπειρία; Και αισθάνεσαι να σε έχει επηρεάσει; 

K.R.:

Το Βέλγιο δεν πήγε καλά από την πρώτη μέρα. Μάθαμε από το λάθος, όπως προσπαθούμε πάντα να κάνουμε. Αυτό ήταν στην άσφαλτο και εδώ είμαστε στο χώμα, ελπίζουμε σε ένα καλύτερο Σαββατοκύριακο και στην κατάκτηση κάποιων βαθμών. 

Q:

Οι δοκιμές και το Shakedown σήμερα το πρωί σου έδωσαν μια πρώτη γεύση των συνθηκών που πιθανόν να αντιμετωπίσετε το Σαββατοκύριακο. Μπορείς να μας εξηγήσεις τις προκλήσεις που θα συναντήσεις στον αγώνα;

K.R.:

Την Παρασκευή έχουμε ειδικές με μπόσικο χώμα. Σίγουρα δεν είναι εύκολο, και θα είναι μια απαιτητική μέρα για τα αυτοκίνητα και τα ελαστικά. Είναι μια δύσκολη μέρα χωρίς σέρβις. Το καθάρισμα του δρόμου και η επιστροφή στο Service Park χωρίς προβλήματα αποτελεί πρόκληση. 

Q:

Θα καθαρίσεις το δρόμο έξι φορές της Παρασκευή…

K.R.:

Οπωσδήποτε δεν είναι το ιδανικό. Θα ήταν καλύτερο να μπούμε πρώτοι στις ειδικές του Σαββάτου και της Κυριακής. Έτσι έχουν, όμως, τα πράγματα και θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο.

Q:

Το γεγονός ότι ο αγώνας ξεκινάει νωρίς το πρωί σημαίνει ότι θα έχετε να αντιμετωπίσετε και τον ήλιο. Σε ανησυχεί αυτό; Και πώς σκοπεύεις να το αντιμετωπίσεις; 

K.R.:

Από το Shakedown διαπιστώσαμε πως υπάρχουν σημεία με περιορισμένη ή καθόλου ορατότητα, αλλά είμαι σίγουρος πως μπορούμε να το χειριστούμε. 

Q:

Αν καταφέρεις να κερδίσεις 19 περισσότερους βαθμούς από τον Ott Tanak, θα εξασφαλίσεις και μαθηματικά τον τίτλο. Πόσες πιθανότητες δίνεις να συμβεί αυτό εδώ; Και τι πιστεύεις για το σερί νικών του Ott στους τελευταίους αγώνες; Αισθάνεσαι να απειλείσαι; 

K.R.:

Στον συγκεκριμένο αγώνα είναι δύσκολο να συμβεί. Ο Ott έχει καλό ρυθμό στους τελευταίους αγώνες και δείχνει σε καλή κατάσταση και εδώ. Θα δούμε. Το Shakedown δεν πήγε πολύ καλά για μας, ίσως να μην έχουμε την απαιτούμενη ταχύτητα. Θα προσπαθήσουμε να παλέψουμε. 

Q:

Κατ’ αρχάς, να καλωσορίσουμε τον Dani Sordo πίσω στο WRC. Μέχρι στιγμής μετράς δύο συμμετοχές και δύο τερματισμούς στο βάθρο. Ποιες είναι οι πιθανότητες να το καταφέρεις για τρίτη συνεχόμενη φορά; 

D.S.:

Θα ήθελα να βρίσκομαι τουλάχιστον στο βάθρο των νικητών και να κάνω ένα καλό ράλλυ για τον εαυτό μου, την ομάδα και τον κατασκευαστή. Θα ήθελα να παλέψω για τη νίκη, και αν μπορέσω να βρεθώ στο podium.

Q:

Σε αγώνες όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η σειρά εκκίνησης είναι εξαιρετικά σημαντική. Για όσους δε γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό, θα μπορούσες να μας εξηγήσεις τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αν ξεκινάς στις πιο πίσω θέσεις; Και με δεδομένο ότι οι συνθήκες είναι στεγνές… 

D.S.:

Είναι πλεονέκτημα να ξεκινάς από τις πιο πίσω θέσεις. Ο δρόμος είναι καθαρός, αλλά από την άλλη υπάρχουν και περισσότερες πέτρες - σε κάποια σημεία μπορεί να σταθείς άτυχος από τις πέτρες που έχουν πετάξει τα προπορευόμενα αυτοκίνητο στο δρόμο. Γενικά, όμως, είναι καλύτερα να ξεκινάς πιο πίσω. 

Q:

Θα μπορούσε η σκόνη να αποτελέσει πρόβλημα;

D.S.

Σήμερα υπήρξαν κάποιες δυσκολίες [στο Shakedown]. Και ίσως αύριο το πρωί, με τον ήλιο κόντρα και χωρίς αέρα, να είναι εξίσου δύσκολα. 

Q:

Έχεις αρκετό καιρό να αγωνιστείς σε αγώνα του WRC, και συγκεκριμένα έχουν περάσει 95 μέρες από το Ράλλυ Σαρδηνίας. Τι έκανες για να παραμείνεις σε ετοιμότητα και κατά πόσο το γεγονός ότι πραγματοποίησες τις αναγνωρίσεις στο Ράλλυ Βελγίου σε βοήθησαν σε αυτό τον αγώνα; 

D.S.:

Ξεκουράστηκα και ήταν καλό! Δούλεψα με την ομάδα, συμμετείχα σε κάποια rally raid σε διαφορετικά μέρη και προετοιμάστηκα για αυτό το ράλλυ. Έκανα λίγο απ’ όλα. 

Q:

Έχουν ενδιαφέρον τα rally raid; 

D.S.:

Ίσως να είναι το επόμενο βήμα - όλοι πάνε από τα ράλλυ στα rally raid. Ακολουθώ τον [Sébastien] Loeb!

Q:

Φέτος μοιράζεστε το τρίτο αυτοκίνητο με τον Oliver Solberg. Είσαι ικανοποιημένος με το περιορισμένο πρόγραμμα ή θα ήθελες να συμμετάσχεις σε περισσότερους αγώνες το 2023; Είσαι σε συζητήσεις για την επόμενη χρονιά και έχεις κάποιο πιθανό πρόγραμμα; 

D.S.:

Δε γνωρίζω ακόμη τίποτα. Ίσως κάνουμε κάποια ράλλυ ή rally raid, ή ίσως μοιραστούμε αυτοκίνητο με τον Loeb στο Dakar! Δεν ξέρω. Ελπίζω να κάνω κάποια ράλλυ, αλλά δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο. 

Q:

Κάποια ράλλυ στα οποία θα ήθελες να συμμετάσχεις; 

D.S.:

Δεν ξέρω, δε συζητήσαμε γι’ αυτό. Θα δούμε.

Q:

Και τώρα ας ακούσουμε τον Sebastien Loeb. Από τις συνολικά ογδόντα νίκες που έχεις σημειώσει στο WRC, οι τρεις είναι στην Ελλάδα. Πού θα τοποθετούσες το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ανάμεσα στους αγαπημένους σου αγώνες και πώς συγκρίνεις τη σημερινή εκδοχή σε σχέση με αυτές που είχες συμμετάσχει στο παρελθόν; 

S.L.:

Είναι ένα ράλλυ το οποίο πάντα απολάμβανα. Μου αρέσει να έρχομαι εδώ, ο τόπος είναι όμορφος και οι ειδικές ενδιαφέρουσες. Κέρδισα τρεις φορές, δεν είναι το ράλλυ όπου σημείωσα τις περισσότερες νίκες μου, είναι ένα περίπλοκο ράλλυ με κίνδυνο κλαταρισμάτων. Πάντα όμως το διασκέδαζα, και γι’ αυτό αποφάσισα να επιστρέψω. Οι ειδικές είναι λίγο διαφορετικές - μόνο δύο έχω περάσει ξανά στο παρελθόν. Εδώ έχουμε λίγο απ’ όλα, γρήγορα κομμάτια, αργά, σκληρά. Οι ειδικές είναι καλές και ελπίζουμε να βρούμε ρυθμό. 

Q:

Η τελευταία φορά που το WRC βρέθηκε στο Ολυμπιακό Στάδιο ήταν το 2006. Τι θυμάσαι από εκείνο το αγώνα και πώς ήταν όταν επέστρεφες στο σέρβις χωρίς να έχεις και τους τέσσερις τροχούς της Citroen Xsara; 

S.L.:

Ασφαλώς. Ήταν το 2006, οδήγησα αρκετά με κλαταρισμένο ελαστικό και δεν είχε μείνει τίποτα: ούτε ψαλίδια ούτε φρένα. Έπρεπε να συνεχίσω για το σέρβις με τρεις ρόδες. Τότε είχαμε ελαστικά με mousse και είχα ήδη τέσσερα κλαταρίσματα - η οδήγηση με αυτό τον τρόπο κατέστρεψε και τα υπόλοποια ελαστικά. Έβαλα ρεζέρβα και στο τέλος έχασα και το αριστερά ελαστικό. Το αυτοκίνητο άρχισε να χαμηλώνει. Τερμάτισα έτσι, σχεδόν άρπαξα φωτιά. Το προστατευτικό του κάρτερ ήταν κατακόκκινο [από το σύρσιμο στην άσφαλτο] και κοντά στο ρεζερβουάρ. Τελικά τερμάτισα δεύτερος, δεν ήταν και τόσο άσχημα!

Q:

Αν εξαιρέσουμε την εκπληκτική σου νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και το βάθρο που σημείωσε ο Craig Breen στον ίδιο αγώνα και στη Σαρδηνία, η χρονιά είναι δύσκολη για την M-Sport. Τι περιμένει από εσένα η ομάδα αυτό το Σαββατοκύριακο και πόση πίεση αισθάνεσαι για να σημειώσεις ένα καλό αποτέλεσμα; 

S.L.:

Σίγουρα περιμένει ένα καλό αποτέλεσμα και εγώ ελπίζω επίσης να έχω καλό ρυθμό και να παλέψω στις υψηλές θέσεις, όπως όλοι οι οδηγοί εδώ. Θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Προσπάθησα να προετοιμαστώ όσο καλύτερα μπορούσα. Η αίσθηση από το Shakedowm ήταν καλή, εκτός από ένα μικρό πρόβλημα που νομίζω πως λύσαμε. Θα προσπαθήσω να οδηγήσω χωρίς άγχος και να τερματίσω στην καλύτερη δυνατή θέση. Να αποφύγω προβλήματα, λάθη και να κάνω ένα καθαρό ράλλυ - αυτός είναι ο στόχος. 

Q:

Ο ομόσταβλός σου, Craig Breen, είχε και αυτός με τη σειρά του μία σειρά από ανεπιτυχή αποτελέσματα. Τι συμβουλές θα έδινες ως κάτοχος εννέα τίτλων σε έναν οδηγό όπως ο Craig, ο οποίος έχει προοπτικές και δυνατότητες, αλλά δεν καταφέρνει να σημειώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα; 

S.L.:

Δεν ξέρω τι να πω. Κάθε ράλλυ είναι διαφορετικό. Το καλύτερο είναι να μη σκέφτεσαι τι έγινε στο παρελθόν και να βάλεις τα δυνατά σου. 

Q:

Σίγουρα, είναι σημαντικό και μας έχει ενθουσιάσει η παρουσία σου στο φετινό Πρωτάθλημα του WRC. Ποια είναι τα σχέδιά σου για το 2023; Έχουν γίνει συζητήσεις για ένα πρόγραμμα με πλήρη εμπλοκή; Είναι κάτι που θα σκεφτόσουν; 

S.L.:

Ίδια απάντηση με τον Dani. Ίσως κάποια ράλλυ, ενδεχομένως Dakar. Δεν έχω ξεκάθαρη πρόταση. Σίγουρα ευχαριστιέμαι το WRC, οπότε γιατί να μη συμμετέχω σε κάποια ράλλυ; Δε σχεδιάζω μια πλήρη σεζόν, αλλά προς το παρόν είναι νωρίς για να πούμε κάτι. Συζητώ ακόμα και για cross-country, γιατί όχι; 

Q:

Θα ήταν ωστόσο ξεκάθαρο «όχι» για μια πλήρη σεζόν;

S.L.:

Ναι.

FIA WRC2 CHAMPIONSHIP

Present:

Chris Ingram (GBR), Škoda Fabia Rally2 Evo

Gaurav Gill (IND), Škoda Fabia Rally2

Lambros Athanassoulas (GRE), Hyundai i20 N Rally2

  

Q:

Ξεκινώντας με εσένα, Chris, είσαι επικεφαλής του WRC2 Junior και έχεις εμπειρία από το Ράλλυ Ακρόπολις. Τι μπορείς να πετύχεις; Και πόσο περιμένεις να οδηγήσεις μπροστά σε 60.000 θεατές σήμερα; 

C.I.:

Βρίσκομαι σε ένα υπέροχο μέρος. Είχα μια μεγάλη χρονιά και έχω αυτοπεποίθηση. Αγαπώ αυτό το ράλλυ και είμαι ενθουσιασμένος με την οδήγηση στο ΟΑΚΑ. Στόχος μου είναι η νίκη στο WRC2 Juniors.

Q:

Ως οπαδός της Manchester City, είσαι συνηθισμένος σε 60.000 θεατές;

Ναι, θα είναι μια τρελή ατμόσφαιρα, και το να φέρουμε το Ράλλυ στο κέντρο της πόλης, σε ένα μεγάλο στάδιο, είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε. Να προσφέρω  στους χορηγούς μου -που δούλεψα πολύ σκληρά για να βρω- όλη αυτήν τη δημοσιότητα… Είναι φανταστικό. 

Q:

Μετά τη νίκη στην κατηγορία σου στο Ypres δήλωσες πως εξασφάλισες τη συμμετοχή σου στην Ελλάδα. Έχει να κάνει με τη δυσκολία εύρεσης οικονομικών πόρων, και πόσο δύσκολο είναι για έναν νέο οδηγό να εξασφαλίσει το budget συμμετοχής σε υψηλό επίπεδο;

C.I.:

Χωρίς την υποστήριξη κάποιου κατασκευαστή είναι πολύ δύσκολο να συμμετέχεις σε αυτό το επίπεδο στο WRC2. Πρέπει να δουλέψω πολύ σκληρά να βρω χρηματοδότηση, δεν έχω οικονομική άνεση. Είναι το όνειρό μου και το πραγματοποιώ βήμα βήμα. 

Q:

Πόσο δουλεύεις μεταξύ των ράλλυ για να εξασφαλίσεις το απαραίτητο budget;

C.I.:

Συνεχώς. Πρέπει να ψάχνεις χορηγούς και να τους προσφέρεις. Η επόμενη χρονιά δεν είναι εξασφαλισμένη, οπότε ψάχνω χορηγούς που θα με βοηθήσουν να κερδίζω το WRC2 - αυτό είναι κάτι που πιστεύω ότι μπορώ να κάνω. Γινόμαστε ολοένα και ταχύτεροι και πλησιάζουμε το στόχο. 

Q:

Ο Sébastien Loeb συμμετείχε στο πρώτο μέρος της συνέντευξης Τύπου. Αποτελεί ένας οδηγός σαν αυτόν πηγή έμπνευσης για σένα; 

C.I.:

Ήταν ο ήρωάς μου μεγαλώνοντας. Παρόλο που μεγάλωσα, είναι ξεχωριστό να βρίσκομαι στο ίδιο δωμάτιο με αυτόν. Είναι φοβερό να τον βλέπω να εξακολουθεί να τρέχει όλα αυτά τα χρόνια - αποτελεί πηγή έμπνευσης.  

Q:

Περνάμε στον Gaurav Gill, στην τρίτη φετινή συμμετοχή του στο WRC, αλλά την πρώτη στην Ελλάδα, αν δεν κάνουμε λάθος. Πόσο απαιτητικό είναι αυτό το ράλλυ και με ποιο αγώνα θα μπορούσες να το συγκρίνεις;

G.G.:

Είναι ωραία που βρισκόμαστε εδώ. Είναι ένα από τα θρυλικά ράλλυ, ήταν ο στόχος μου εδώ και κάποια χρόνια. Είναι ένα από τα πιο σκληρά ράλλυ. Σε σύγκριση, βέβαια, με την Τουρκία, όπου συμμετείχα πρόσφατα, δεν είναι τόσο σκληρό. Στην Τουρκία δεν υπήρχαν πραγματικοί δρόμοι, εδώ υπάρχει ένα μείγμα συνθηκών. Οι ειδικές είναι σε καλή κατάσταση, αλλά δεν ξέρω αν θα παραμείνουν έτσι μετά το πέρασμα των πρώτων αυτοκινήτων. Θα έχουν καταστραφεί, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ σε ποιο βαθμό. Είναι ένα ράλλυ όπου θα χρειαστούμε τύχη και έξυπνη οδήγηση.

Q:

Ποια θα είναι η στρατηγική σας την Παρασκευή, δεδομένου πως δεν υπάρχει σέρβις; Και πόσο καλοί μηχανικοί είστε εσύ και ο Gabriel αν κάτι πάει στραβά με το αυτοκίνητο; 

G.G.:

Η Παρασκευή θα είναι η αποφασιστική μέρα για τον αγώνα. Είναι μεγάλη, χωρίς ενδιάμεσο σέρβις. Πρέπει να φερθείς έξυπνα και να προστατέψεις το αυτοκίνητο, να μην πιέσεις όσο θα ήθελες. Έχουμε κάποια ανταλλακτικά στο αυτοκίνητο και μπορούμε να το επισκευάσουμε αν χρειαστεί - δε θα απογοητεύσουμε την ομάδα. 

Q:

Η Ινδία φιλοξένησε φέτος τον πρώτο αγώνα του Πρωταθλήματος Ράλλυ Asia-Pacific, ο τελικός Rally Star Continental θα διεξαχθεί στην Ινδία μέσα στο μήνα και ο Ινδός κατασκευαστής ελαστικών MRF κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA. Tι λέει αυτό για τη δύναμη των ινδικών αγώνων ράλλυ, πόσο πιθανή είναι η διεξαγωγή ενός αγώνα WRC στο μέλλον και πόσο καλός θα ήταν;

G.G.:

Έχει ενδιαφέρον. Η αγορά αυτοκινήτου στην Ινδία συγκαταλέγεται στις τέσσερις-πέντε μεγαλύτερες του κόσμου, πράγμα που σημαίνει πως κατασκευάζουμε πολλά αυτοκίνητα, πουλάμε πολλά και, ναι, πρέπει να βαλουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο αίμα των κατασκευαστών, που ακόμη ενδιαφέρονται περισσότερο για το κρίκετ. Όλοι γνωρίζουμε πως πρόκειται για ένα πολύ δημοφιλές άθλημα στην Ινδία, ενώ τα ράλλυ είναι το πιο ακριβό άθλημα. Δεν είναι εύκολο να πείσεις τους χορηγούς να επενδύσεις. Τα πράγματα αλλάζουν. Έχουμε το FIA Rally Star, θα ήταν καλό να πάρουμε τα cross-cars και ο κατασκευαστής ελαστικών προσπαθεί πολύ να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά. Οπότε, ναι, το θέμα γυρίζει. Υπάρχουν ολοένα και περισσότερες ιδέες σχετικά με το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχουμε συζητήσει για την πιθανότητα διεξαγωγής ενός αγώνα WRC στην Ινδία, ελπίζω να γίνει πραγματικότητα, και μάλιστα σύντομα.

Q:

Καλωσορίζουμε τον Λάμπρο Αθανασούλα στην επιστροφή του στο WRC. Πόσο σημαντική είναι αυτή η εβδομάδα για σένα, ως Έλληνας οδηγός; 

L.A.:

Ειμαι ενθουσιασμένος. Δεν ειναι η πρώτη φορά. Πριν από δεκαεπτά χρόνια ξεκίνησα το πρώτο μου Ακρόπολις σε αυτό το στάδιο. Είναι δύσκολο με 60.000 θεατές, νιώθεις το βάρος στους ώμους σου. Ο συνοδηγός μου κι εγώ έχουμε καταστρώσει τη στρατηγική μας και ελπίζουμε να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα αξιοπιστίας, όπως πέρσι. Το περσινο ράλλυ ήταν το πρώτο για το Hyundai μας και είχαμε κάποια θέματα, αλλά η ομάδα είναι πλέον σίγουρη για την αξιοπιστία του. Αναμένουμε ένα ράλλυ χωρίς προβλήματα. 

Q:

Πόσο προετοιμάστηκες για τον αγώνα; 

L.A.:

Καμία! Το τελευταίο μου ράλλυ ήταν το περσινό Ακρόπολις, όπου έκανα μόλις τέσσερις ειδικές χωρίς πρόβλημα. Έκανα μια σοβαρή εγχείρηση στο αριστερό μου πόδι, ακόμη αναρρώνω, οπότε δεν έκανα δοκιμές και δεν έχω επανέλθει πλήρως. Δεν είναι η πρώτη φορά και θα προσπαθήσω. Μεγαλώνουμε, αλλά βρισκόμαστε ακόμη εδώ προσπαθώντας. 

Q:

Φαντάζομαι πως ποτέ δεν ξεχνάς να οδηγείς…

L.A.:

Δεν ξεχνάς να οδηγείς, αλλά γερνάς, και επιπλέον δεν κάναμε καθόλου δοκιμές. Είναι δύσκολο να επιστρέψεις σε αυτούς τους ρυθμούς. Το να οδηγείς για διασκέδαση και να προσπαθείς να είσαι γρήγορος είναι διαφορετικό από το να προσπαθείς να ανταγωνιστείς τους γρήγορους οδηγούς, αλλά θα προσπαθήσουμε. Δε θα είμαστε οι ταχύτεροι, αλλά πιστεύω πως μπορούμε να βρεθούμε στην πρώτη δεκάδα στις ειδικές. 

Q:

Τι πιστεύεις για τις αλλαγές στις ειδικές διαδρομές και σε ποιες ανυπομονείς να οδηγήσεις; 

L.A.:

Οι τοπικοί δεν αρέσκονται στις αλλαγές… Όχι, το ράλλυ είναι καλύτερο, υπάρχουν ορισμένες όμορφες νέες ειδικές. Κάποιες ήταν πολύ λασπωμένες στις αναγνωρίσεις, αλλά πιστεύω πως κατά 95% θα είναι στεγνές. Η Παρασκευή θα είναι η δύσκολη μέρα, όλοι μιλούν για την προστασία του αυτοκινήτου, αλλά οι περισσότεροι θα οδηγήσουν στο 99%. Υπάρχουν κάποια λίγα σημεία όπου πρέπει να προφυλάξεις το αυτοκίνητο. 

Q:

Έχεις βιώσει ανάμικτα συναισθήματα σε αυτό τον αγώνα. Ποιες ήταν οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες στιγμές σου; 

L.A.:

Αυτό είναι το δέκατό μου Ακρόπολις. Έχω ίσως τρία καλά αποτελέσματα, το υπόλοιπο είναι μόνο προβλήματα, αλλά έτσι είναι στην Ελλάδα: πρόκειται για ένα πραγματικά σκληρό ράλλυ.Και είναι δύσκολο όταν δεν είσαι κάθε μήνα στο αυτοκίνητο. Το μισό πρόβλημα ειναι η οδήγησή μου και το άλλο μισό οι σκληρές ελληνικές ειδικές. 

Q:

Η καλύτερη ανάμνηση; 

L.A.:

Υπάρχουν πολλές, αλλά το 2009 με τη νίκη στο PWRC -τώρα WRC2- ήταν φανταστικό.

FIA WRC3 CHAMPIONSHIP/FIA WRC3 JUNIOR

Present:

Jon Armstrong (GBR), Ford Fiesta Rally3

Sami Pajari (FIN), Ford Fiesta Rally3

Robert Virves (EST), Ford Fiesta Rally3

Q:

Ξεκινάμε από τον Jon Armstrong. Με έναν αγώνα να απομένει, τέσσερις οδηγοί διεκδικούν το τίτλο του JWRC. Πρόκειται για ένα τεράστιο Σαββατοκύριακο, σωστά;

J.A.:

Νιώθω καλά με το αυτοκίνητο. Κάναμε καλές δοκιμές. Νιώθω περισσότερο ένα με το αυτοκίνητο απ’ ό,τι στη Σουηδία και πιστεύω θα έχουμε καλό ρυθμό, αλλά το ράλλυ είναι δύσκολο. Υπάρχουν πολλά σκληρά σημεία και θα πρέπει να προφυλάξουμε τα ελαστικά. Αύριο θα πρέπει να προστατεύσουμε τα ελαστικά, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα φθείρουμε σήμερα στο στάδιο. Δε θα είναι εύκολο, και τα αγωνιστικά του Rally3 είναι υπέροχα στην οδήγηση, αλλά δεν έχουν την αξιοπιστία των μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Θα είναι δύσκολο να βρεις ισορροπία, αλλά όταν ξεκινήσουμε να οδηγούμε ελπίζω να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνουμε. 

Q:

Τι σημαίνει για σένα να στεφθείς Πρωταθλητής; 

J.A.:

Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι τόσο πολύ. Έχω δρόμο μπροστά μου, θα εστιάσω στις ειδικές. Σίγουρα θα ήταν καλό για την καριέρα μου να επιστρέψω στο WRC2, όπου έχω συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες. 

Q:

Αν δεν κερδίσεις εσύ, ποιος θα κερδίσει και γιατί; 

J.A.:

Δε γνωρίζω. Όποιος είναι εξυπνότερος - ελπίζω εγώ.

Q:

Συνεχίζουμε με τον Sami, ο οποίος γνωρίζει τι σημαίνει η κατάκτηση του τίτλου, όντας ο περσινός Πρωταθλητής. Πόσο σημαντικό είναι αυτό το πλεονέκτημα; Και πόσο αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου; 

S.P.:

Eίναι ανακούφιση να ξέρεις ότι κάτι μπορεί να συμβεί. Αλλά μπορούν να συμβούν τόσο πολλά - θα ήταν όμορφο να κατακτήσω και πάλι το Πρωτάθλημα. Φυσικά για το έπαθλο, αλλά και για την ίδια την επιτυχία. 

Q:

Υπάρχει η πιθανότητα η Φινλανδία να κατακτήσει δύο Παγκόσμιους Τίτλους αυτό το Σαββατοκύριακο. Πόσο καλό θα ήταν αυτό; 

S.P.:

Πέρσι η κατάσταση ήταν παρόμοια, τώρα έχουμε τέσσερις οδηγούς που θα μπορούσαν να κατακτήσουν το πρωτάθλημα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γινει. Καλύτερα να μη σκέφτεσαι τόσο πολύ, δεν είναι μόνο θέμα ρυθμού, πρέπει να σταθείς και τυχερός σε κάποια σημεία. 

Q:

Προφανώς ο τίτλος είναι ο στόχος, αλλά αν δεν κερδίσεις τον αγώνα, ποιος θα μπορούσε να κερδίσει και πόσο θα άξιζε να στεφθεί Πρωταθλητής; 

S.P.:

Ο πιο έξυπνος, δεν ξέρω, ίσως ο πιο τυχερός. Είμαστε τέσσερις οδηγοί, όλοι κάναμε καταπληκτική δουλειά φέτος. Είναι αρκετά ισοδύναμο από αυτή την άποψη και ούτως ή άλλως είμαι ήδη μία φορά πρωταθλητής.

Q:

Περνάμε σε σένα, Robert. Η Εσθονία έχει πανηγυρίσει στο παρελθόν είναν παγκόσμιο τίτλο. Τι σημαίνει για σένα να ακολουθήσεις τα χνάρια του Ott Tänak και να στεφθείς Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ;

R.V.:

Βλέποντας το έπαθλο που συνοδεύει τον τίτλο, θα ήταν πραγματικά μια τεράστια βοήθεια για τη σχεδίαση της επόμενης χρονιάς. 

Q:

Το έπαθλο οδήγησης ενός Ford Fiesta Rally2 είναι εξαιρετικά σημαντικό. Έχεις πάρει μια μικρή γεύση από αγωνιστικά Rally2 στην πατρίδα σου, αλλά πόσο καλό θα ήταν να συμμετάσχεις στο WRC2 την επόμενη χρονιά; 

R.V.:

Θα ήταν εξαιρετικό. Αλλά να το χρηματοδοτήσεις από μόνος σου ή να βρεις χρηματοδότηση είναι σχεδόν αδύνατο.

Q:

Έχοντας υποβάλει την ίδια ερώτηση στον Jon και τον Sami… Αν δεν κατακτήσεις τον τίτλο, ποιος θα θα το κάνει και γιατί; 

R.V.:

Πιστεύω ο Jon.

Q:

Γιατί;

R.V.:

Αν πρέπει να αποφασίσω από αυτήν τη σύνθεση, ήταν αρκετά άτυχος σε ορισμένα σημεία - γι' αυτό το αξίζει.

ΧΟΡΗΓΟΙ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ WRC



e-genius.gr ...intelligent web software