fbpx

Συνέντευξη Τύπου πριν από τον αγώνα

FÉDÉRATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE

2021 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

EKO ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

 

Συνέντευξη Τύπου πριν από τον αγώνα

9 Σεπτεμβρίου 2021

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

Παρόντες:

Toyota Gazoo Racing WRT - Elfyn Evans (GBR)

Hyundai Shell Mobis WRT - Dani Sordo (ESP)

M-Sport Ford WRT - Richard Millener (GBR)

E:

Ένα κομβικό σημείο συζήτησης αυτή την εβδομάδα υπήρξε ο καιρός, κάτι ασυνήθιστο. Βλέπουμε βροχή και λάσπη στις αναγνωρίσεις. Πόσο μεγάλη είναι η έκπληξη για αυτό και πόσο δύσκολες ήταν οι αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών με λάσπη και ομίχλη;

E.E.:

Ναι, ήταν μια σχετική έκπληξη, για να είμαι ειλικρινής. Δε νομίζω ότι κάποιος περίμενε τόσο πολλή βροχή. Αλλά ναι, οι αναγνωρίσεις ήταν δύσκολες. Προφανώς ο καθένας γράφει πάνω κάτω νέες σημειώσεις και, όταν έχεις ομίχλη, αυτό κάνει τα πράγματα πολύ, πολύ δύσκολα. Επιπλέον, η λάσπη καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο το να αποκτήσεις αίσθηση και να γράψεις ακριβείς σημειώσεις, οπότε δεν ήταν εύκολα εκεί έξω.

Ε:

Κάναμε δοκιμές πριν από τον αγώνα σε στεγνές συνθήκες, με πολλή ζέστη. Μήπως όλες αυτές οι δοκιμές είναι λίγο άχρηστες τώρα; Αισθάνεσαι πως οι συνθήκες έχουν αλλάξει εντελώς για το Σαββατοκύριακο;

E.E.:

Ήταν αρκετά διαφορετικά στο Shakedown, ας το θέσουμε έτσι. Δε νομίζω ότι κάθε ειδική στο ράλλυ θα απέχει από αυτό που δοκιμάσαμε, όμως είμαι βέβαιος πως θα υπάρχουν ορισμένες ειδικές διαδρομές που θα είναι πολύ, πολύ διαφορετικές.

Ε:

Όσον αφορά την πιθανότητα να στεγνώσουν οι διαδρομές, υποτίθεται πως θα έχουμε καλές θερμοκρασίες αύριο και το Σάββατο. Είναι δύσκολο να γνωρίζεις πόσο πολύ θα αλλάξουν τα πράγματα, αν στεγνώσουν όλα πλήρως και τι θα έχει μείνει στη λάσπη που θα έχει στεγνώσει;

E.E.:

Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε πώς θα είναι σε λίγες ημέρες. Ασφαλώς αυτό που δυσκολεύει να στεγνώσουν ορισμένες από τις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου είναι το υψόμετρο. Στα υψηλά σημεία των βουνών ίσως να μην είναι τόσο ζεστά όσο θα δούμε κάτω, κοντά στην ακτή. Όμως όλα μπορούν να συμβούν και όλοι γνωρίζουμε πως όπου υπάρχει αρκετός ήλιος και υψηλή θερμοκρασία, δε χρειάζεται πολύς χρόνος για να στεγνώσει η λάσπη.

Ε:

Βρίσκεσαι στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, ο «Seb» παραμένει επικεφαλής με διαφορά 38 βαθμών. Τώρα ο Neuville είναι ισόβαθμος μαζί σου στη δεύτερη θέση. Πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη μιας νίκης; Αισθάνεσαι πίεση τώρα που πλησιάζει το τέλος της σεζόν;

E.E.:

Προφανώς, με βάση την κατάσταση, μια νίκη είναι αναγκαία, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεφύγουμε από αυτό αν θέλουμε να μειώσουμε τη διαφορά. Όμως, τελικά, πρέπει να ερχόμαστε σε κάθε ράλλυ και να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό, οπότε η κατάσταση απαιτεί νίκη. Tην ίδια στιγμή όμως η προσέγγιση πρέπει να είναι πως έρχεσαι σε έναν αγώνα και δίνεις τα πάντα.

Ε:

Η τελευταία φορά που βρέθηκες εδώ, η μοναδική μάλιστα, ήταν με ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο, υπό διαφορετικές συνθήκες, με R2 στο WRC Academy. Όλα πήγαν καλά τότε, υπάρχει κάτι που μπορείς να κρατήσεις από εκείνον τον αγώνα και να το φέρεις σε αυτόν;

E.E.:

Πιθανότατα πολύ, πολύ λίγα. Κανονικά έχω αναμνήσεις, όμως η αλήθεια είναι πως φαίνεται αρκετό καιρό πριν, σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που ήμουν εδώ, οπότε καμιά από τις ειδικές διαδρομές δε μου φαίνεται οικεία. Ασφαλώς οι σημειώσεις που χρησιμοποιούσαμε τότε δεν είναι πραγματικά καλές για κάτι τώρα.

Ε:

Καλώς ήρθες πίσω στο πρωτάθλημα, Dani. Έχεις αρκετή εμπειρία και σε έχουμε δει στο βάθρο στο παρελθόν. Κανονικά θα λέγαμε πως έχεις εξαιρετική σειρά εκκίνησης, όμως δεν είμαι τελικά τόσο σίγουρη αν είναι έτσι. Οι ειδικές διαδρομές στην περιοχή του Λουτρακίου ήταν στεγνές όταν κάνατε αναγνωρίσεις;

D.S.:

Ναι, ειλικρινά η πρώτη ημέρα του ράλλυ θα είναι ΟΚ για εμάς. Οι ειδικές διαδρομές είναι ακόμη στεγνές, όμως οι άλλες ήταν πραγματικά λασπωμένες στις αναγνωρίσεις. Νομίζω πως θα στεγνώσουν λίγο αν σταματήσει να βρέχει, αλλά δε θα είναι όπως σε έναν πλήρως στεγνό αγώνα. Έτσι είναι όμως. Περιμέναμε πραγματικά υψηλές θερμοκρασίες και ήλιο κάθε ημέρα, αλλά δεν το είχαμε αυτό.

Ε:

Από πλευράς επιλογής ελαστικών, ειδικά για αύριο, θα πρέπει να γίνει σήμερα. Θα είναι μια δύσκολη επιλογή. Με μόλις οκτώ μαλακά, τα οποία θα μπορούσαν να είναι το κύριο ελαστικό, πόσο δύσκολη θα είναι αυτή η επιλογή, Dani;

D.S.:

Ναι, ειλικρινά νομίζω πως για αύριο δε θα είναι δύσκολη η επιλογή ελαστικών, αλλά για τη δεύτερη και τρίτη ημέρα θα είναι λίγο πιο περίπλοκο.

Ε:

Όσον αφορά αυτά που μπορείς να κάνεις αυτό το Σαββατοκύριακο, αν λάβουμε υπόψη την εμπειρία σου από αυτό τον αγώνα, πιστεύεις ότι έχεις προβάδισμα;

D.S.:

Δεν ξέρω, πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που έκανα αυτό τον αγώνα, και ειλικρινά όταν ήμουν στις ειδικές διαδρομές δεν το σκεφτόμουν. Θυμάμαι ορισμένα σημεία, όμως πάει πολύς καιρός από τότε. Αυτό που είδαμε στις αναγνωρίσεις είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με πιο παλιά. Στην πρώτη ημέρα υπήρχαν ορισμένα σημεία που θυμάμαι με τα χρόνια, όμως η δεύτερη και η τρίτη ημέρα με έκαναν να αισθάνομαι σαν να βρίσκομαι στην Ουαλία, με την ομίχλη, τα λασπωμένα σημεία… Ήταν εντελώς διαφορετικά. Όμως ήταν και ωραία.

Ε:

Τι θα συμβεί την επόμενη χρονιά; Πότε θα ακούσουμε μια πλήρη απάντηση σχετικά με το τι θα κάνεις την επόμενη χρονιά;

D.S.:

Δεν ξέρω. Σίγουρα θα κάνω κάτι, όμως δε γνωρίζουμε ακόμη. Τώρα εστιάζω στο να κάνω αυτά τα ράλλυ, που είναι πολύ σημαντικά και από πλευράς χρονικής περιόδου, αλλά, ναι, μετά θα πάρει λίγο χρόνο να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Ε:

Θα εκπλαγούμε από την επιλογή σου;

D.S.:

Δε νομίζω.

Ε:

Ας μιλήσουμε κατ’ αρχάς για τον Teemu Suninen, τον οποίο αφορούσαν τα μεγάλα νέα της περασμένης εβδομάδας. Ανακοίνωσε πως φεύγει από την M-Sport και πηγαίνει προς άλλα πράγματα, που δε γνωρίζουμε ακόμη. Ήταν μια κοινή απόφαση μεταξύ σας;

R.M.:

Ναι, νομίζω ότι στην αρχή του χρόνου είχαμε ξεκαθαρίσει πως η ιδέα δεν αφορούσε ολόκληρη σεζόν με το αυτοκίνητο WRC. Γνωρίζουμε πως είχε ένα δύσκολο Μόντε Κάρλο, δύσκολη Σαρδηνία και τα αποτελέσματα σε Arctic και Εσθονία δεν ήταν πιθανώς όπως όλοι ελπίζαμε. Χρησιμοποιούσαμε τον Teemu στο αυτοκίνητο Rally2, που είναι προφανώς μια πολύ σημαντική φόρμουλα για την M-Sport, και αποφασίσαμε πως για το υπόλοιπο της χρονιάς θα θέλαμε να δούμε ένα πρόγραμμα που βασίζεται περισσότερο στο Rally2. Έτσι δώσαμε την ευκαιρία να φανεί η δυναμική του Teemu, ως προς την απόφασή μας για την επόμενη χρονιά. Δεν ήταν αυτό που ήθελε, και αποφάσισε να πάει αλλού και να δοκιμάσει μια άλλη διαδρομή. Νομίζω ότι όλοι όσοι ξέρουν τον Malcolm γνωρίζουν πως δε θα έκλεινε πλήρως την πόρτα σε έναν οδηγό. Πολλοί οδηγοί στο πρωτάθλημα είχαν πάνω και κάτω στις καριέρες τους και έπρεπε να κάνουν πλάγια βήματα για να βρεθούν εκεί που βρίσκονται τώρα, οπότε είμαι σίγουρος πως δεν είναι το τέλος με τον Teemu, αλλά ίσως να είναι το τέλος με τον Teemu για τώρα. Είμαι βέβαιος πως θα τα πάει πολύ καλά στη Φινλανδία με το αυτοκίνητο Rally2 και του ευχόμαστε καλή τύχη. Ήταν ωραίο που εργαστήκαμε μαζί του, και παραμένει ένας πολύ ταλαντούχος οδηγός. Ίσως αυτό το κεφάλαιο να ολοκληρώθηκε, όμως είμαι βέβαιος πως ένα νέο κεφάλαιο θα ανοίξει για εκείνον.

 Ε:

Με την αποχώρηση του Teemu, ο Fourmaux ανεβαίνει στους οδηγούς WRC. Έγινε αυτό με σκοπό να τον επιβεβαιώσετε ως οδηγό με πλήρες πρόγραμμα στο WRC για την επόμενη χρονιά;

R.M.:

Νομίζω πως ο Adrien έχει πάει πολύ καλά φέτος στα ράλλυ όπου έχει αγωνιστεί. Η απόφαση του Teemu κατέστησε εύκολο για εμάς να χρησιμοποιήσουμε τον Adrien για τους υπολειπόμενους αγώνες με αυτοκίνητο WRC. Έχει καταγραφεί πλήρως ότι έχει οδηγήσει αρκετά το αυτοκίνητο 2022, οπότε βρίσκεται στα σχέδιά μας για την επόμενη χρονιά και, όπως λέω, η απόφαση του Teemu να ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο μας βοήθησε από αυτή την άποψη, αλλά έτσι και αλλιώς έχουμε ακόμη αρκετό χρόνο πριν από το 2022, άρα και χρόνο για να αποφασίσουμε.

Ε:

Όμως ο χρόνος περνάει, και πρέπει να πω ότι αυτήν τη στιγμή οι περισσότερες εικασίες αφορούν την M-Sport και τη σύνθεση οδηγών της. Το όνομα του Craig Breen έχει αναφερθεί, όπως ακόμη και του Sebastien Loeb εδώ και μήνες. Ποια είναι η κατάσταση;

R.M.:

Δε νομίζω πως η κατάσταση αλλάζει πραγματικά, κάθε φορά που με ρωτάτε. Μου αρέσει να βλέπω διάφορες δεξιότητες photoshop στο internet, ορισμένες από αυτές είναι καλές, ορισμένες όχι. Νομίζω πως θα ήταν ανόητο να σκεφτείτε πως δε μιλάμε με οποιονδήποτε θα μπορούσε να αποτελέσει επιλογή, αλλά ξέρετε, με τον τρόπο που ο μηχανοκίνητος αθλητισμός λειτουργεί αυτές τις ημέρες, πολλά πράγματα πρέπει να τακτοποιηθούν για να λειτουργήσει κάτι. Δεν είναι τόσο απλό όσο οι άνθρωποι μπορεί να σχολιάζουν στα social media: «Απλώς πάρε αυτό τον άνθρωπο να κάνει εκείνο». Δεν είναι έτσι. Σίγουρα έχουμε χρόνο για να σιγουρευτούμε πως εμείς ως ομάδα μπορούμε να βρεθούμε στη σωστή θέση και να βάλουμε τους ανθρώπους με τους οποίους μιλάμε στο αυτοκίνητο, και έχουμε ήδη ιδέες με τις οποίες θέλουμε να προχωρήσουμε. Υπάρχει πολλή νέα τεχνολογία, νέες προκλήσεις για εμάς ως M-Sport την επόμενη χρονιά και πολλά πρέπει να τακτοποιηθούν, προτού ανακοινώσουμε οτιδήποτε. Οπότε οι άνθρωποι μπορούν να εικάζουν όσο θέλουν, όμως δυστυχώς θα υπάρξει ανακοίνωση όταν είμαστε έτοιμοι, και αυτή η στιγμή δεν είναι τώρα.

Ε:

Τι ακριβώς αναζητάτε όσον αφορά τη σύνθεση οδηγών για την επόμενη χρονιά;

R.M.:

Θέλουμε το πιο ανταγωνιστικό πακέτο που μπορούμε να συνθέσουμε. Έχουμε ένα αυτοκίνητο που φαίνεται εξαιρετικό, έχουμε δει από τα video πως κάνουμε πολύ καλές δοκιμές τις τελευταίες εβδομάδες, και θέλουμε, γνωρίζουμε πως το 2022 είναι η καλύτερη ευκαιρία μας να πάμε καλά. Ο Malcolm πάντοτε καταφέρνει να δημιουργεί ένα πολύ ανταγωνιστικό αυτοκίνητο όταν υπάρχει μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς, οπότε ξέρουμε πως πρέπει να επωφεληθούμε από αυτό και χρειαζόμαστε πληρώματα που μπορούν να αποδώσουν επίσης. Είναι αρκετά προφανές τι θέλουμε να κάνουμε, και θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, να κερδίσουμε, όμως δεν είμαστε ακόμη αρκετά έτοιμοι να ανακοινώσουμε πώς θα το προσπαθήσουμε και θα το πετύχουμε.

Ε:

Κανείς δε θέλει να μιλάει για χρήματα, Rich, όμως θα το κάνω. Υπάρχει προϋπολογισμός για να πάρετε τον οδηγό που αναζητάτε ώστε να κερδίσετε αγώνες;

R.M.:

Πάντοτε υπάρχουν δυνατότητες να έχεις αυτόν που θέλεις, και αυτό δεν αφορά απαραίτητα τον προϋπολογισμό. Δε μου αρέσει να μιλάω για αυτό. Στο τέλος της ημέρας οι άνθρωποι μπορούν να σχολιάσουν στα social media ότι θα έπρεπε να είχαμε περισσότερα, να είμαι αυτό, το άλλο. Έχουμε αυτά που έχουμε, ξέρετε. Τελικά δεν υπάρχει λόγος να παραπονιόμαστε για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Έχουμε ένα αυτοκίνητο που έρχεται, θα λάβει Δελτίο Αναγνώρισης και θα είμαστε εδώ την επόμενη χρονιά. Εναπόκειται σε εμάς το να βρούμε το καλύτερο πακέτο να εργαστεί γύρω από αυτό. Με απογοητεύει λίγο όταν είναι πάντα αυτή η ερώτηση, «πρέπει να πάρουμε περισσότερα;». Δεν έχει σχέση, γιατί έχουμε ό,τι έχουμε και χρειαζόμαστε να πάρουμε το καλύτερο από αυτό. Έχουμε δείξει στο παρελθόν πως είναι δυνατό να γίνει. Δεν είναι εύκολο, όμως θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να το πετύχουμε.

Ε:

Μιλώντας για εξέλιξη του αυτοκινήτου, πώς πάει; Έχουμε δει πολύ Puma σε δράση. Φαίνεται καλό, όμως ποιες είναι οι προκλήσεις γύρω από τη δημιουργία αυτού του νέου αυτοκινήτου για μια νέα εποχή;

R.M.:

Είχαμε μια πολύ καλή δοκιμή, και είναι εξαιρετική ευκαιρία να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά που εργάζονταν σε αυτό, γιατί τους στείλαμε στη Γαλλία για τέσσερις ημέρες και μετά αμέσως στη Σαρδηνία για τέσσερις ημέρες, οπότε ήταν πραγματικά απαιτητικό για εκείνους. Δύσκολη περίοδος και μεγάλες ημέρες, ωστόσο μαθαίνουμε πολλά για το υβριδικό -πώς λειτουργεί κτλ.-, και ξέρετε, είναι μεγάλη διαφορά. Είμαι σίγουρος πως ο Elfyn θα συμφωνήσει μετά το πρώτο τεστ, πως είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι έχουμε συνηθίσει, όμως οι γνώμες που παίρνουμε είναι πολύ θετικές. Δε μου λένε πολλά, οπότε δεν μπορώ να σας πω πολλά. Ξέρω όμως πως είναι κάτι διαφορετικό, κάτι θετικό, και τα παιδιά ανυπομονούν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

 Στάθης Κοκκορόγιαννης (gazzetta.gr, Ελλάδα)

Ε:

Με δεδομένη τη θέση εκκίνησης και τις καιρικές συνθήκες, αισθάνεσαι πως θα έχεις πλεονέκτημα τουλάχιστον στο πρώτο μέρος του αγώνα;

D.S.:

Ασφαλώς, αν είναι στεγνά όπως είναι συνήθως κατά την πρώτη ημέρα, όσο πιο πίσω ξεκινάς, τόσο καλύτερη είναι η σειρά εκκίνησης, όπως πάντα στο χώμα. Όμως θα πρέπει να κοιτάμε για τις πέτρες σε ορισμένα σημεία, καθώς υπάρχουν πραγματικά μεγάλες πέτρες στη μέση του δρόμου. Νομίζω ότι θα έχουμε μεγαλύτερο πλεονέκτημα, παρά μειονέκτημα. Σίγουρα η δεύτερη ημέρα, αν είναι όπως τώρα, δε θα προσφέρει πλεονέκτημα, όμως θα είναι ωραία γιατί θα είναι πολύ γλιστερά. Όπως είπα, αν ο καιρός αύριο είναι καλός, θα στεγνώσει πολύ - όχι εντελώς, αλλά το οδόστρωμα θα είναι πολύ ωραιότερο.

Ε:

Σε έχουμε δει να προηγείσαι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, όμως οι συνθήκες αυτής της χρονιάς είναι διαφορετικές, με δεδομένη τη διαφορά από τον Sebastien Ogier. Αισθάνεσαι καλύτερα ως κυνηγός ή θα προτιμούσες να σε κυνηγούν;

E.E.:

Νομίζω πως αν σε κυνηγούν βρίσκεσαι σε ισχυρότερη θέση, οπότε ναι. Υπάρχουν θετικά και αρνητικά σε κάθε περίπτωση, όμως τελικά αυτό δεν αλλάζει πολύ γιατί, όπως ανέφερα, πρέπει να έρχεσαι σε κάθε αγώνα και να κάνεις αυτό που μπορείς. Η μάχη είναι μεγάλη, είτε βρίσκεσαι εμπρός είτε πίσω. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να παλεύεις όσο περισσότερο μπορείς και να έχεις την καλύτερή σου απόδοση.

Reiner Kuhn (Motorsport Aktuell, Γερμανία)

Ε:

Τι αλλαγές έγιναν στο αυτοκίνητο για να λύσετε τα προβλήματα με τις αναρτήσεις που υπήρξαν στους προηγούμενους χωμάτινους αγώνες;

D.S.:

Όχι πολλές, λίγες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, στα ελατήρια, στα «κλικ» και στην απόσταση από το έδαφος για αυτό τον αγώνα, γιατί κανονικά η επιφάνεια έχει περισσότερες ανωμαλίες, περισσότερες πέτρες, οπότε χρειάζεσαι ένα πιο ψηλό αυτοκίνητο. Δεν αλλάξαμε πολλά, γιατί και μετά τις αναγνωρίσεις τα πράγματα δεν είναι τόσο κακά.

 Γεώργιος Φραντζής (F1fan.gr, Ελλάδα)

 Ε:

Αισθάνεσαι πως οι εγκαταλείψεις και οι δυσκολίες λόγω της σκληρής επιφάνειας των ειδικών διαδρομών θα φέρουν αλλαγές στη βαθμολογία οδηγών;

E.E.:

Δεν είμαι τόσο σίγουρος, για να είμαι ειλικρινής, φέτος. Νομίζω πως οι δρόμοι επισκευάστηκαν με διαφορετικό τρόπο και πραγματικά καλά, αν συγκρίνω με το 2012. Οι ειδικές διαδρομές δε φαίνονται τόσο σκληρές πια, όμως ασφαλώς τώρα έχουμε αυτό τον καιρό και τις δύσκολες συνθήκες, οπότε θεωρώ πως θα είναι μεγαλύτερη πρόκληση τώρα σε σύγκριση ίσως με τις σκληρές συνθήκες που συνήθως σχετίζουμε με αυτό το ράλλυ.

FIA WRC2 CHAMPIONSHIP

 Παρόντες:

Toksport WRT - Andreas Mikkelsen (NOR)

TRT WRT - Mads Ostberg (NOR)

 Ε:

Andreas, προηγείσαι στο πρωτάθλημα καθώς ερχόμαστε σε αυτό τον αγώνα, έχεις πλεονέκτημα βαθμών. Πώς αισθάνεται για το πρωτάθλημα αυτήν τη στιγμή;

A.M.:

Δεν έχουν απομείνει πολλοί αγώνες στη σεζόν, αυτό είναι το προτελευταίο μας. Είχα ήδη μηδέν βαθμούς στη Σαρδηνία, οπότε ναι, αυτό σημαίνει πως πρέπει να βρεθώ στον τερματισμό και πρέπει να είμαι έξυπνος. Όμως αυτός ο αγώνας έγκειται στο να προσπαθείς να είσαι έξυπνος. Είναι πολύ σκληρά, όπως ξέρετε πώς είναι η Ελλάδα. Δε νομίζω πως εξαρτάται απόλυτα από την ταχύτητα, χρειάζεται να οδηγείς γρήγορα όπου μπορείς και να είσαι έξυπνος όποτε απαιτείται. Νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όσο καλύτερα γίνεται την εμπειρία μας. Εγώ και ο Mads είμαστε από τους κορυφαίους, τους μεγαλύτερους στο WRC, οπότε νομίζω ότι πρέπει και οι δύο να χρησιμοποιήσουμε εδώ την εμπειρία μας.

Ε:

Ο Dani έχει κάνει τον αγώνα αρκετές φορές, ο Elfyn μόνο μία, όμως αμφότεροι δυσκολεύονταν να θυμηθούν πράγματα. Εσύ έχεις καλές αναμνήσεις από όσα βίωσες εδώ στο Ράλλυ Ακρόπολις κατά το παρελθόν;

A.M.:

Ναι, έχω. Νομίζω ότι ήμασταν τέταρτοι, και εδώ πέτυχα τον πρώτο μου ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή. Θυμάμαι τις αυριανές ειδικές διαδρομές, της Παρασκευής. Είναι στην ίδια περιοχή, αλλά οι υπόλοιπες είναι εντελώς καινούργιες. Οπότε οι ειδικές του Σαββάτου και της Κυριακής ήταν αρκετά διαφορετικές από ό,τι περίμενα. Περνούν πολύ από δάσος και έχουμε πολλές κλειστές στροφές. Θα είναι ενδιαφέρον.

Ε:

Πόσο διαφορετικός είναι ο αγώνας σε σύγκριση με ό,τι περίμενες, από πλευράς καιρού; Υπήρχε λάσπη και ομίχλη στις αναγνωρίσεις, θύμιζε πολύ την Ουαλία, όπου αμφότεροι διαθέτετε καλή εμπειρία.

A.M.:

Ναι, αλλά νομίζω πως η λάσπη εδώ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, είναι σαν πάγος. Και η λάσπη και το χώμα αλλάζουν όλη την ώρα, οπότε στις αναγνωρίσεις ήταν πραγματικά δύσκολα, αν και περιμένω πως ο αγώνας θα έχει καλύτερες συνθήκες, ή τουλάχιστον ελπίζω. Θα δούμε, θα το ανακαλύψουμε.

 Ε:

Έχεις έναν νέο συνοδηγό, τον Elliott Edmondson. Επιστρέφεις σε αγγλικές σημειώσεις.

A.M.:

Ναι, δεν είχα αγγλικές σημειώσεις για πολύ καιρό, νομίζω η τελευταία φορά ήταν το 2013/14, οπότε θα είναι κάτι διαφορετικό. Είχαμε δύο ημέρες δοκιμών στη Σαρδηνία την προηγούμενη εβδομάδα, όπου κάναμε δοκιμές για την Pirelli, δύο ημέρες στην άσφαλτο με το αυτοκίνητο WRC, και με την πρώτη, σε έναν δύσκολο δρόμο, διάβαζε τέλεια από την αρχή. Και στις δοκιμές τα αγγλικά λειτούργησαν καλά για εμένα, ας δούμε στον αγώνα. Δεν ξέρω, θα το διαπιστώσουμε.

Ε:

Όλα αφορούν το χτίσιμο της εμπιστοσύνης ξανά, με κάποιον νέο για εσένα, ανεξάρτητα από τη γλώσσα. Πρόκειται για έναν καινούργιο άνθρωπο.

A.M.:

Ναι, είναι καινούργιος άνθρωπος, όμως είναι πολύ επαγγελματίας και έχει μεγάλη εμπειρία, παρ’ ότι αρκετά νέος. Οπότε είμαι σίγουρος πως είναι έτοιμος για τη δουλειά. Περισσότερο έχει να κάνει με το αν θα μπορώ να κατανοώ τα πάντα όσο εύκολα γίνεται στα νορβηγικά. Αυτό είναι το ερωτηματικό για το Σαββατοκύριακο. Ευτυχώς δεν είναι αγώνας με υψηλές ταχύτητες, διαθέτει αρκετές στροφές και νομίζω ότι θα είναι κάπως πιο εύκολο για τον συνοδηγό ή για εμένα να κατανοώ την πληροφορία.

Ε:

Ας γυρίσουμε στον Mads Ostberg. Η μάχη μεταξύ σας συνεχίζεται. Έχετε αρκετή εμπειρία από αυτό τον αγώνα, όμως είναι και φαίνεται διαφορετικά εκεί έξω, με τον καιρό που είχαμε. Λογικά θα στεγνώσει, όμως πόσο μεγάλη πρόκληση θα είναι, με δεδομένες τις συνθήκες που είδατε στις αναγνωρίσεις;

M.O.:

Σίγουρα θα είναι ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο. Γνωρίζουμε τον αγώνα από το παρελθόν, όμως θα έλεγα ότι είναι εντελώς διαφορετικό από ό,τι έχω δει παλαιότερα. Όπως είπε ο Andreas, και εγώ θυμάμαι την Παρασκευή. Είναι κοντά στις ειδικές που είχαμε υπάρξει στο παρελθόν, όμως το Σάββατο και η Κυριακή είναι νέες, δεν τις έχω ξαναδεί, τουλάχιστον με βάση όσα ξέρω. Μοιάζουν σαν διαφορετικές ειδικές διαδρομές, δεν αισθάνομαι πως είμαι στην Ελλάδα. Αισθάνομαι σαν να βρίσκομαι στην Ουαλία, την Αργεντινή ή τη Χιλή, ή κάτι εντελώς διαφορετικό. Σίγουρα, όλες είναι ωραίες ειδικές, όμως πολύ δύσκολες στις αναγνωρίσεις, με την ομίχλη, τη βροχή και τη λάσπη. Σε αρκετές περιπτώσεις, κατά τις αναγνωρίσεις, απλώς προσπαθούσαμε να περάσουμε για να είμαι ειλικρινής, οπότε ήταν απαιτητικό, όμως φαίνεται πως θα είναι κάπως καλύτερα το Σαββατοκύριακο.

Ε:

Ακούμε πως ίσως να υπάρξει λίγη βροχή και την Κυριακή. Θα στεγνώσει γρήγορα, όμως πόσο δύσκολη θα είναι η επιλογή ελαστικών;

M.O.:

Ναι, θα είναι μια πρόκληση. Θέλω να πω ότι έχουμε οκτώ μαλακά ελαστικά και νομίζω ότι μπορεί να κάνουμε αρκετό μέρος του αγώνα με τέτοια ελαστικά φέτος. Οπότε θα είναι ένας συμβιβασμός σε όλη τη διάρκεια του ράλλυ, όπως έχουμε σε κάθε αγώνα. Ποτέ δεν είχαμε πραγματικά όλες τις επιλογές, άρα πρέπει να κάνουμε μείξη, και θα πρέπει να το κάνουμε και το Σαββατοκύριακο. Θα προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα μαλακά ελαστικά όπου τα χρειαζόμαστε πραγματικά και όπου μπορούμε να κερδίσουμε περισσότερο, και έπειτα ίσως να χάνουμε λίγο χρόνο με το σκληρό ελαστικό. Από πλευράς στρατηγικής, θα είναι πολύ σημαντικός αγώνας.

Ε:

Ο Andreas ανέφερε πως δεν είναι ο ταχύτερος αγώνας και τα πάντα αφορούν το πού θα επιλέξεις να πιέσεις και πού να κάνεις πίσω. Πόσο σημαντική θα είναι για εσένα η νίκη, όσον αφορά το πρωτάθλημα;

M.O.:

Είναι πάντοτε σημαντικό να κερδίζεις, οπότε προσπαθούμε για αυτό σε κάθε αγώνα. Είχαμε ορισμένους δύσκολους αγώνες με πολλά μικρά πράγματα που ήταν δύσκολο να ελέγξουμε, και νομίζω πως δε θα είναι ευκολότερο να ελέγξουμε αντίστοιχα προβλήματα εδώ, οπότε θα προσπαθήσουμε να είμαστε έξυπνοι και να πιέσουμε όπου μπορούμε. Ελπίζω να συνεχίσουμε στο ρυθμό που είχαμε σε προηγούμενους αγώνες φέτος, να προσπαθήσουμε να είμαστε άνετοι και να διασκεδάσουμε τις ειδικές διαδρομές.

Ε:

Δύο αντίπαλοι στο FIA WRC2, αμφότεροι Νορβηγοί: Πώς είναι η μεταξύ σας αντιπαλότητα; Μιλάτε αυτήν τη στιγμή;

M.O.:

Όχι, δε μιλάμε (γέλια). Σίγουρα μιλάμε, και νομίζω ότι είναι ωραίο. Εγώ και ο Andreas είχαμε αρκετά παρόμοιες καριέρες από την αρχή, και ακόμη και τώρα βρισκόμαστε και οι δύο στο WRC2, οπότε είναι σαν να ακολουθούμε ο ένας τον άλλον σε κάθε βήμα που κάνουμε. Όμως είναι ωραίο να παλεύουμε με τον Andreas. Δε μου αρέσει να χάνω από εκείνον, οπότε αυτό με κρατάει χωρίς αμφιβολία σε φόρμα.

Ε:

Είμαι βέβαιη πως ισχύει και το αντίστροφο. Είναι το ίδιο και για εσένα, Andreas; Δε σου αρέσει να χάνεις από εκείνον;

A.M.:

Όχι, νομίζω πως είναι έτσι. Δύο Νορβηγοί, θέλω να είμαι ο καλύτερος Νορβηγός. Όμως, όπως είπε ο Mads, έχουμε μεγάλη ιστορία, παλεύουμε από την πρώτη ημέρα και τώρα δίνουμε μάχη στο WRC2. Φαίνεται πως η μάχη θα είναι μεταξύ μας στο WRC2 φέτος, οπότε θα είναι ενδιαφέρον.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ:

 Bo Christer Bofeldt (Worldrally.se, Σουηδία)

Ε:

Θα παραμείνει ο Elliott συνοδηγός σου για το υπόλοιπο της σεζόν;

A.M.:

Δεν είναι βέβαιο. Θα κάνουμε αυτό το ράλλυ και τις Αζόρες. Έχω ήδη δοκιμάσει αρκετούς συνοδηγούς αυτήν τη σεζόν και σχεδιάζω να δοκιμάσω αρκετούς διαφορετικούς, οπότε μετά να δούμε πού θα καταλήξουμε. Ασφαλώς, είναι αρκετά δύσκολο να αλλάζεις στη μέση της σεζόν, οπότε θα δούμε. Θα κάνουμε αυτούς τους δύο αγώνες και θα πρέπει στη συνέχεια να καθίσουμε κάτω, να δούμε πώς πήγαν και να κάνουμε την επιλογή για τα επόμενα ράλλυ.

Reiner Kuhn (Motorsport Aktuell, Γερμανία)

Ε:

Πότε θα σας δούμε έπειτα από αυτό τον αγώνα; Στην Ισπανία ή σε άλλον ασφάλτινο;

A.M.:

Εξαρτάται λίγο από αυτό το Σαββατοκύριακο, θα δούμε. Όμως ο επόμενος αγώνας που θα κάνω είναι οι Αζόρες.

M.O.:

Ποιος είναι ο επόμενος αγώνας; (Φινλανδία). Θα είμαι εκεί.

Στάθης Κοκκορόγιαννης (gazzetta.gr, Ελλάδα)

Ε:

Για ποια ειδική διαδρομή ανυπομονείς περισσότερο;

A.M.:

Καλή ερώτηση, ίσως η ΕΔ1 (γέλια)! Αυτές οι ειδικές διαδρομές είναι σκληρές, οπότε δε διασκεδάζεις πολύ, πιθανώς οδηγείς και προσπαθείς να μείνεις μακριά από προβλήματα, δεν είναι διασκέδαση όπως σε άλλους αγώνες που κινείσαι στον κόφτη, flat out. Οπότε δεν ξέρω. Ίσως μου αρέσουν οι αυριανές ειδικές. Αυτές του Σαββάτου μου αρέσουν, όμως αν είναι πολύ, πολύ λασπωμένες, θα είναι δύσκολο να δούμε.

M.O.:

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Νομίζω πως η ΕΔ1, όπως είπε ο Andreas, ίσως είναι η ευκολότερη του Σαββατοκύριακου, όμως σίγουρα υπάρχουν πολύ ωραίες ειδικές διαδρομές την Παρασκευή. Ανυπομονώ να επιστρέψω σε αυτές και μετά νομίζω πως θα είναι ένας νέος τύπος αγώνα, όταν ξεκινήσουμε το Σάββατο και την Κυριακή. Όλες οι ειδικές διαδρομές έδειχναν καταπληκτικές, οπότε ελπίζω πως, με λίγο καλύτερες συνθήκες από ό,τι στις αναγνωρίσεις, θα διασκεδάσουμε πολύ.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ FIA WRC3

Παρόντες:

Kajetan Kajetanowicz (POL)

Λάμπρος Αθανασούλας (GRC)

Ε:

Λάμπρο, ας ξεκινήσουμε με εσένα, μιας και πρόκειται για τον αγώνα της πατρίδας σου. Επιτέλους βλέπουμε ξανά το Ράλλυ Ακρόπολις στο καλαντάρι του WRC, ύστερα από οκτώ χρόνια. Πώς νιώθεις για αυτό;

Λ.Α.:

Είναι υπέροχο συναίσθημα. Το Ράλλυ Ακρόπολις για όλους του Έλληνες, τους οδηγούς και τους φιλάθλους είναι κάτι πραγματικά μοναδικό. Το γεγονός πως δεν ήταν στο καλαντάρι για οκτώ χρόνια ήταν μια μεγάλη απουσία, οπότε είμαστε χαρούμενοι για την επιστροφή του, παρόλο που ο θεός του Ράλλυ έφερε πολλή βροχή. Ας ελπίσουμε για δύο καλύτερες επόμενες μέρες και στεγνότερες ειδικές διαδρομές.

Ε:

Έχεις τη μεγαλύτερη εμπειρία όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες και τη συμπεριφορά των ειδικών. Αν ο καιρός παραμείνει στεγνός, πόσο γρήγορα θα στεγνώσουν οι ειδικές;

Λ.Α.:

Κάποια κομμάτια ειδικών θα στεγνώσουν, αλλά αναμένω πολλές εκπλήξεις καθ’ όλο τον αγώνα, ακόμα και για μένα. Παρόλο που γνωρίζω τις διαδρομές, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος αν η επόμενη στροφή θα είναι στεγνή ή όχι, οπότε χρειάζεται αρκετή προσοχή, πολλή τύχη και σίγουρα θα έχουμε πολλές εξόδους. Δεν εννοώ μεγάλες εξόδους, απλώς πλαγιολισθαίνουμε με χαμηλή ταχύτητα, αλλά περιμένω εξόδους σε χαντάκια, και ελπίζω να μην είμαστε ένα από αυτά τα πληρώματα.

Ε:

Ποια είναι η γνώμη σου για τη φετινή διαδρομή και την επιλογή των ειδικών; Για πολλούς οδηγούς υπάρχουν νέες ειδικές, πέραν των ειδικών στο Λουτράκι την Παρασκευή.

Λ.Α.:

Είναι ένας ωραίος συνδυασμός ειδικών, λόγω της ποικιλομορφίας τους. Οι ειδικές στο Λουτράκι είναι τελείως διαφορετικές από αυτές στη Λαμία. Οι ειδικές της Κυριακής είναι νέες και αν έχουν στεγνώσει θα είναι εξαιρετικές, ο ρυθμός και το είδος των στροφών είναι πραγματικά όμορφος. Και είναι σπουδαίο πως θα βρεθούμε σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι οδηγοί που δεν έχουν ξαναέρθει να μπορέσουν να απολαύσουν την ομορφιά της Ελλάδας.

Ε:

Συμμετέχεις στο WRC3, όπου θα αντιμετωπίσεις κάποιους πολύ δυνατούς αντιπάλους. Ποια είναι η ελπίδα σου, τι ελπίζεις να πετύχεις;

Λ.Α.:

Θα πρέπει να ρωτήσετε τον φίλο μου εδώ [Kajetan Kajetanowicz]. Έχουμε ξαναβρεθεί σε αυτό το ράλλυ, οπότε θα προσπαθήσω να τα δώσω όλα απέναντί τους, και ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρω.

Ε:

Κι εσύ γνωρίζεις πόσο δυνατός είναι ο τύπος δίπλα σου.

Λ.Α.:

Ασφαλώς και το γνωρίζω, όπως και αυτός γνωρίζει πως σε αυτές τις ειδικές μπορούμε να είμαστε κοντά τους. Αν δεν είχε βρέξει, θα έλεγα πως είμαι περισσότερο αισιόδοξος, αλλά μιας και είναι περισσότερο έμπειροι από εμάς, θα προσπαθήσουμε, και ας ελπίσουμε πως θα βρεθούμε στο βάθρο.

 Ε:

Θα αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα το γεγονός πως έχεις καλύτερη γνώση του δρόμου από τον καθένα;

Λ.Α.:

Εξαρτάται. Αν οι διαδρομές στεγνώσουν, σίγουρα θα έχω κάποιο πλεονέκτημα, γιατί στις αναγνωρίσεις ήταν πολύ λασπωμένες. Αλλά δεν περιμένω ότι θα στεγνώσουν, το πιθανότερο είναι πως οι πρωινές ειδικές της Παρασκευής θα είναι στεγνές και θα πρέπει να έχουμε και την τύχη με το μέρος μας. Ας ελπίσουμε πως κανείς δε θα βγει εκτός δρόμου και ότι όλοι θα είμαστε εδώ χαμογελώντας στον τερματισμό.

Ε:

Ας περάσουμε σε εσένα, Kajto. Είσαι δεύτερος στο Πρωτάθλημα FIA WRC3. Ας μιλήσουμε αρχικά για τη σεζόν σου έως τώρα. Με δύο νίκες, είναι μια δυνατή χρονιά. Πώς αξιολογείς την επίδοσή σου;

Κ.Κ.:

Είμαι χαρούμενος για τη δεύτερη θέση. Κερδίσαμε δύο αγώνες, αλλά έκανα ένα λάθος στη Σαρδηνία, ένα χαζό λάθος: Ενώ ήμασταν επικεφαλής βγήκα σε μια αργή στροφή, είναι δύσκολο να μην το θυμάμαι! Τώρα βλέπουμε μπροστά, βρισκόμαστε στην Ελλάδα, σε ένα όμορφο ράλλυ και ένα όμορφο μέρος. Εντάξει, δεν περιμέναμε αυτό τον καιρό, αλλά οι συνθήκες είναι ίδιες για όλους. Θα δούμε τι μπορούμε να πετύχουμε, αλλά πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Λάμπρο γιατί με βοήθησε πολύ στις δοκιμές πριν από τον αγώνα. Είναι ένας καλός άνθρωπος, όχι μόνο καλός οδηγός. Σε ευχαριστώ.

Ε:

Έχεις εμπειρία εδώ στο Ράλλυ Ακρόπολις, πόσο μπορεί να σε βοηθήσει;

Κ.Κ.:

Ναι, κάναμε ένα Ακρόπολις με παρόμοιες συνθήκες το 2015. Δεν το ξεχνώ, έχουμε καλές αναμνήσεις από αυτό τον αγώνα. Κέρδισα δύο φορές, αλλά μία χρονιά έκανα το μεγάλο λάθος. Πρέπει να μείνεις συγκεντρωμένος κάθε δευτερόλεπτο των ειδικών. Σε όλες το διάβασμα της διαδρομής είναι δύσκολο. Ειδικά σε αυτές τις συνθήκες, γιατί η πρόσφυση αλλάζει συνεχώς και η λάσπη έχει το ίδιο χρώμα, αλλά η επιφάνεια είναι τελείως διαφορετική, πολύ πιο γλιστερή. Αυτό αποτελεί πρόβλημα όταν πρέπει να φρενάρεις ή προσπαθείς να στρίψεις. Αλλά, όπως προανέφερα, οι συνθήκες είναι ίδιες για όλους, θα δούμε. Σίγουρα θα θέλαμε να ξανακερδίσουμε, αλλά θα είναι δύσκολο.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ:

Reiner Kuhn, Motorsport Aktuell (GER)

 Ε:

Ποια είναι τα σχέδιά σου έπειτα από αυτό τον αγώνα;

Κ.Κ.:

Διακοπές! Όχι, αστειεύομαι. Η Ιαπωνία είναι αδύνατη. Επόμενος αγώνας πιστεύω η Ισπανία, σίγουρα η Ισπανία. Έχουμε έναν παραπάνω από τον κύριο ανταγωνιστή μου, [Yohan] Rossel, οπότε θα είμαστε στην Ισπανία και στη Μόντσα, αλλά πείτε μου [αν θα γίνει].

Στάθης Κοκκορόγιαννης, gazzetta.gr (GR)

Ε:

Νιώθεις πίεση για τον αγώνα και τι σημαίνει για τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό η επιστροφή του Ακρόπολις;

Λ.Α.:

Δε νιώθω καθόλου πίεση, θέλω μόνο να διασκεδάσω. Ο συνοδηγός μου, Νίκος, στο ξεκίνημα του Shakedown με ρώτησε: «Πώς μπορείς και είσαι τόσο χαλαρός;». Δεν ξέρω», του απάντησα, «το αυτοκίνητο είναι καλό, περνάμε καλά, είμαι 45 χρονών, πρέπει να χαλαρώσω και να το χαρώ, δε με νοιάζει το αποτέλεσμα». «Όχι, λες ψέματα», μου απάντησε, αλλά πραγματικά δε λέω ψέματα, είμαι απλά άνετος. Δεν ξέρω γιατί, άλλες χρονιές ήμουν πολύ αγχωμένος, αν δεν είμαι γρήγορος τι θα γίνει. Τώρα δε με νοιάζει, θέλω να το διασκεδάσω, και θα δούμε. Ελπίζω να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα και να είμαστε πάλι γρήγοροι. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, είμαι πολύ χαρούμενος για την επιστροφή του Ακρόπολις στην Ελλάδα. Έχουμε πολλούς θεατές, όπως ήδη διαπιστώσατε στο Shakedown, και είναι πολύ σημαντικό να έχουμε και εσάς στο WRC, είναι πραγματικά υπέροχο για εμάς. Ελπίζω οι οργανωτές να ετοιμάσουν έναν από τους καλύτερους αγώνες, και θα έρθετε με χαρά και του χρόνου.

ΟΔΗΓΟΣ NON-PRIORITY

Παρούσα: Molly Taylor (AUS)

Ε:

Ας περάσουμε στη Molly Taylor του Rally3. Σε παρακολουθήσαμε εν δράσει στο Ράλλυ Εσθονίας, σε είδαμε στο Πρωτάθλημα Extreme E, όπου τα πήγες εξαιρετικά καλά. Ας μιλήσουμε πρώτα για το αυτοκίνητο Rally3 και το πόσο αδημονείς για την πρόκληση του Ράλλυ Ακρόπολις, για πρώτη σου φορά.

M.T.:

Ναι, βρίσκομαι για πρώτη φορά εδώ. Είναι ένα από τα πράγματα που ήθελα να κάνω ως παιδί, οπότε είναι φανταστικά. Γνωρίζαμε ότι θα είναι μια πρόκληση, αλλά νομίζω ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία επιπλέον, λόγω των διαδρομών και των συνθηκών. Ωστόσο θα είναι μια υπέροχη εμπειρία, και αυτός είναι ο λόγος που βρισκόμαστε εδώ. Για να μάθουμε, να προσπαθήσουμε και να γράψουμε χιλιόμετρα.

Ε:

Πολλοί οδηγοί έκαναν προετοιμασία σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας για να είναι έτοιμοι, και τώρα ήρθες σε ένα ράλλυ που μοιάζει με αυτό της Μεγάλης Βρετανίας. Ήταν έκπληξη για σένα οι αναγνωρίσεις;

M.T.:

Ναι, ήταν πραγματική έκπληξη, πιστεύω ότι λόγω του υψομέτρου βρισκόμαστε στην κορυφή των βουνών και οι ειδικές έχουν το δικό τους κλίμα. Κάποιες ειδικές δεν τις είδαμε καν με καθαρό φως, λόγω της ομίχλης, και θα είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα. Σε κάθε ράλλυ πρέπει να οδηγείς έξυπνα και να προσαρμόζεσαι στις συνθήκες. Το ίδιο θα είναι και εδώ, αλλά ίσως λίγο πιο έντονο.

Ε:

Γιατί επέλεξες το Ακρόπολις; Θα συμμετάσχεις και στη Φινλανδία, οπότε θα έχεις κάνει κάποιους αγώνες ορόσημα.

M.T.:

Θέλουμε να δοκιμάσουμε όλες τις προκλήσεις και, δεδομένων των διαθέσιμων επιλογών στο Rally3, τα δύο άκρα στους αγώνες χώματος ταιριάζουν καλά στο πρόγραμμά μου και στις υποχρεώσεις μου στο Extreme E. Ένας συνδυασμός λόγων, υποθέτω, αλλά ήταν κάτι που ήθελα να κάνω.

Ε:

Πες μου για το αυτοκίνητο Rally3 και πώς σου φαίνεται.

M.T.:

Το αυτοκίνητο Rally3 είναι ένα μικρό, εντυπωσιακό πακέτο. Αποτελεί μια καλή εισαγωγή στα τετρακίνητα αυτοκίνητα, είναι πραγματικά εντυπωσιακό και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Το συνηθίζεις εύκολα και το εμπιστεύεσαι γρήγορα, και προφανώς είναι απαιτητικό. Χρειάζεται αρκετή δουλειά για να πάρεις και το τελευταίο δευτερόλεπτο, αλλά είναι πραγματικά ένα αυτοκίνητο στο οποίο μπορείς να μπεις και πολύ γρήγορα να νιώσεις σαν στο σπίτι σου, κάτι που είναι ωραίο. Ανυπομονώ να γράψουμε περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ό,τι στην Εσθονία.

Ε:

Δεδομένου ότι είναι η πρώτη σου φορά εδώ, έχεις πάρει συμβουλές από κάποιον για το πώς να αντιμετωπίσεις τις συνθήκες;

M.T.:

Πιστεύω ότι είναι θέμα έξυπνης οδήγησης, όχι απόλυτης ταχύτητας, και για εμάς το πιο σημαντικό είναι να κάνουμε ένα καθαρό ράλλυ. Οφείλουμε να δείξουμε σεβασμό, δε θα δώσουμε μάχη για κάποιο πρωτάθλημα, οπότε αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να επικεντρωθούμε στον αγώνα μας και στην προσπάθεια να οδηγήσουμε έξυπνα, να δείξουμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου Rally3 και να φτάσουμε στον τερματισμό.

Ε:

Ποια θα είναι η πιο απαιτητική ημέρα σε επίπεδο ειδικών διαδρομών; Ποια είναι η μέρα-κλειδί για εσάς;

Μ.Τ.:

Αυτό εξαρτάται από το πόσο θα στεγνώσουν οι ειδικές. Οι διαδρομές της Παρασκευής ήταν στεγνές στις αναγνωρίσεις. Δεν ξέρω πώς θα είναι αύριο, αλλά το Σάββατο και κάποιες ειδικές της Κυριακής είναι πραγματική πρόκληση. Υπάρχει μια μείξη κάποιων όμορφων αναβάσεων με ροή και κάποιων σκληρότερων δοκιμασιών, που δεν μπορώ καν να προφέρω! Αλλά κάποιες από τις ειδικές του Σαββάτου θα είναι αρκετά σκληρές.

Ε:

Πήρες μια δόση από δράση WRC ξανά φέτος. Σου ανοίγει η όρεξη για μεγαλύτερο πρόγραμμα την επόμενη χρονιά; Είναι αυτό το σχέδιο;

M.T.:

Είναι πραγματικά ωραίο που είμαι πίσω στο WRC, πέρασα καιρό εκτός, και είναι ωραίο να επιστρέφω και να το ζω ξανά. Μου θυμίζει πόσο ιδιαίτερο σπορ είναι, ιδιαίτερα σε αυτό το επίπεδο, και επίσης πόσο απαιτητικό είναι, με μεγάλες και σκληρές ειδικές διαδρομές. Είναι μια τεράστια πρόκληση, και θα είναι υπέροχο να επιστρέψω για περισσότερο. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να συμβούν και να τακτοποιηθούν ώστε αυτό να γίνει πιθανό, όμως αυτό θα ήταν εξαιρετικό.

 Ε:

Ήταν μια πολιτικά ορθή απάντηση, είμαι χαρούμενη που μου έδωσες ένα ναι ή όχι στο τέλος. Όμως ήταν ναι;

Μ.Τ.:

Αν κάποιος θέλει να βοηθήσει, είμαι όλη αυτιά!

 ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

 Γεώργιος Φραντζής (F1fan.gr, Ελλάδα)

 E:

Θεωρείς το Ακρόπολις ως την τέλεια ευκαιρία να αναδειχθείς, με δεδομένο ότι πρόκειται για μια από τις σκληρότερες προκλήσεις στα ράλλυ;

M.T.:

Θέλεις να κάνεις το καλύτερο κάθε φορά, οπότε το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι να προσπαθήσω να πάρω όσο περισσότερη εμπειρία μπορώ, και νομίζω πως αυτό είναι το ίδιο, κάθε φορά που συμμετέχω σε αγώνα. Όμως σίγουρα το Ακρόπολις είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, οπότε νομίζω πως είναι μια πρόκληση για όλους τους οδηγούς και για εμένα, να προσπαθήσω να διασφαλίσω πως κάνω καλή δουλειά σε κάθε κατάσταση.

ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΧΟΡΗΓΟΙ


ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ


ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ


ΕΠΙΣΗΜΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ WRC



e-genius.gr ...intelligent web software